کلاس ششمی ها
بالا بردن کیفیت اموزشی
جمعه بیست و پنجم فروردینماه سال 1396 :: نویسنده : ارکیده
در این زمینه پژوهش های فراوانی انجام شده است و این نتایج بدست آمده است.

اینگونه دانش آموزان درمقایسه با همسالان خود حافظه بلندمدت قوی وخزانه لغات گسترده ای دارند،

 مفاهیم انتزاعی را به راحتی درك می كنند و در حل مسایل پیچیده موفق می باشند. 

درك و فهم شنوایی آنها قوی می باشد ، قدرت ابراز عقیده دارند ، به فعالیت های خارج
 از مدرسه علاقه مندی بیشتری از خود نشان می دهند. 

از تفكر واگرا برخوردار و شیوه های جدیدی در رابطه با حل مسأله بكار می برند. در مقیاس هوشی كودكان وكسلر در چیدن مكعب ها ، تنظیم تصاویر و مازها ، مشابهت ها و آزمون های مربوط به درك وفهم نمره های بسیار بالایی دارند( آدریانا، 2001).

از طرفی این گونه دانش آموزان دست خط ضعیفی دارندو در هجی كردن مشكل دارند . توانایی سازماندهی كردن مطالب را ندارند. در بكارگیری راهبردهای منظم حل مسأله و در شناسایی روابط اشیا و محرك ها با مشكل روبرو هستند. در ریاضیات و محاسبه كردن دارای مشكل می باشند . حافظه كوتاه مدت ضعیفی دارند ، آزمون های مربوط به سرعت با مشكل روبرو هستند ، كنترل حركتی آنها ضعیف می باشد ، مهارتهای مربوط به حافظه بینایی و شنوایی در آنها ضعیف است . بیش فعال و كم توجه هستند ، به صورت تكانه ای عمل می كنند و در مقیاس هوش كودكان وكسلر نمره پایینی در تكمیل تصاویر ، رمز گردانی و فراخنای ارقام دارا می باشند  ( آدریانا، 2001).

این گونه دانش آموزان در سازگاری هایی كه در نوشتن ، خواندن و ریاضیات و محاسبه كردن و انشا نوشتن و در انجام تكالیف درسی نقش دارند، با مشكل روبرو هستند، اما فرایند تفكر و استدلال آن ها دست نخورده می باشد ( سوزانی و همكاران، 1999)

پژوهش های آدریانا (2001) نشان داده است كه این گونه دانش آموزان با وجود داشتن توانایی های هوشی قوی ، از لحاظ تحصیلی در سطح متوسط یا پایین تری قرار دارند. حدود 41 درصد آنان تا كالج، مورد تشخیص واقع نمی شوند . به دلیل این كه در آغاز به علت توانایی های برجسته ای كه دارند از لحاظ تحصیلی در سطح قابل قبولی قرار دارند، اما در سالهای بعد كه تكلیف های درسی سخت تر می شود ، قادر نمی باشند ناتوانی های خود را با تیزهوشی جبران كنند.در مجموع این گونه دانش آموزان تیزهوش كم آموز و از سوی عامه مردم دانش آموزان باهوش اما تنبل كه از توانمندی های خود نمی توانند استفاده كنند ، قلمداد می گردند.





نوع مطلب : مطالب اموزشی، 
برچسب ها : اختلالات یادگیری، اختلالات دانش آموزان، دانش آموز تیز هوش، اختلال یادگیری در دانش آموزان باهوش،
لینک های مرتبط : نکاتی برای یادگیری موثر ریاضیات، راهکار‌‌های ایجاد نشاط برای دانش‌آموزان، بیش فعالی، 10 نکته برای آرام کردن کلاس درس، شیوه های مختلف نوشتن املا، پانزده روش دست ورزی برای آموزش کسرها،
دوشنبه یکم خردادماه سال 1396 02:29 قبل از ظهر
Appreciating the persistence you put into your blog and in depth information you offer.
It's good to come across a blog every once in a while that isn't the same unwanted rehashed material.
Great read! I've bookmarked your site and I'm including
your RSS feeds to my Google account.
ارکیده thank you
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :